‘Luisteren met je hart’

april 11, 2013

Luisteren naar wat niet wordt gezegd, maar wel wordt gecommuniceerd, behoeft geen woorden, maar een hart dat de informatie kan ontvangen…

10 April;
Wij mogen de workshop ‘luisteren met je hart’ verzorgen voor het Dialogues House van ABN AMRO bank. Luisteren met je hart bij de ander is Servant Leadership competentie nummer 1.

Maanden eerder zijn wij benaderd en werd onze workshop in de programmering van het Dialogues House van ABN Amro opgenomen. De workshop bleek al snel volgeboekt met 16 mensen. Er was zelfs een wachtlijst van 10 mensen. Kennelijk was er een behoefte om te leren luisteren met je hart. Er kwamen 21 mensen. Wow! Wat officieel niet kan, gebeurt toch. Wat heerlijk om al deze mensen te mogen inspireren zodat zij op hun beurt inspirerend worden voor anderen.

Wij verbonden ons vanuit onze passie en bezieling. Het was energetisch werk. De deelnemers hebben dat mogen ervaren tijdens de oefeningen. Er was daarna veel gesprek en uitwisseling, kortom, ‘verbinden met hart’ was geslaagd.

De workshop ‘luisteren met je hart’ begonnen wij met een korte film over een bezielde verbinding tussen mensen, zonder gebruik van woorden. Boeiend is ook dat een andere Servant Leadership competentie duidelijk zichtbaar wordt, namelijk: ‘heel maken’. ‘Heel maken’ is een buitengewoon krachtige competentie: eerst de verbinding met jezelf en en daarna met anderen herstellen, te verdiepen en te bekrachtigen. De uitreiking naar anderen liefdevol en geduldig durven doen en zodoende een onderbroken uitreiking herstellen. Dat is krachtig leiderschap. Mooi hoe deze competenties ‘luisteren met je hart’ en ‘heel maken’ zo mooi zichtbaar zijn gemaakt. Het roert en ontroert mij en brengt mij bij de vraag: “ Hoeveel woorden hebben wij mensen nodig om ons gevoel te uiten?”  Ik deel graag dit inspirerende filmpje! Bekijk hier het filmpje

Vandaag, een dag later, heb ik behoefte om te luisteren naar mijzelf, ik verstil…

“In de verstilling hoor ik meer over de waarde en essentie van mijn eigen bestaan.”

Dank voor je aandacht en dat je hebt willen luisteren.

Misschien ook interessant

oktober 6, 2020

Relatiemanagement in je Thuis B.V.

Veel mensen besteden veel tijd aan het opbouwen en onderhouden van relaties. In hun werk volgen ze communicatietrainingen, relatiemanagementopleidingen en hebben regelmatig voortgangsgesprekken met hun medewerkers. Maar hoe gaat dat thuis? In je eigen relatie run je je Thuis B.V. samen met je partner als een directieteam, maar echte aandacht over hoe je de ander […]

september 8, 2020

Veiligheid en vertrouwen in leiderschap: het geheim van Anton van Diermen

Loslaten is essentieel bij leiderschap. Of dat nu leiderschap in organisaties is, persoonlijk leiderschap of ouderschap. De mensen zijn je belangrijkste ‘asset’ in je organisatie. Investeren in hun ontwikkeling, aandacht geven aan hen als mens en een cultuur van vertrouwen creëren is terug te lezen in de cijfers: stijging van productie, minder fouten en dus […]

Servant leadership
in vijftien minuten

‘Servant leadership in 15 minuten’. Waarom zijn zoveel mensen naar zichzelf op zoek? Wat doen inspirerende leiders anders? Dit boek helpt je bij jouw reis naar dienend leiderschap.

Inschrijven nieuwsbrief